Match jouw telefoonhoesje
Een matching telefoonhoesje met je kleding een gekke gedachte? Niet volgens de jeugd want telefoonhoesjes worden regelmatig gewisseld. Ook blijkt beroemdheden, influencers en vrienden bepalend in de keuze van de telefoon en accessoire. Dolce & Gabbana waren in 2005 de pionier. Het Italiaanse modehuis, bekend om hun weelderigheid, werkte samen met de Amerikaanse fabrikant Motorola om hun eigen limited edition-versie van het populaire 'RAZR' toestel van het merk te creëren. Met een uitgesproken gouden behuizing en een opzichtige monogramketting was een stukje persoonlijke technologiegeschiedenis geboren. Het toestel werd in exclusieve oplage van slechts een paar duizend geproduceerd. 15 jaar later is Motorola een stuk minder actief, maar nog steeds aanwezig, op de markt van mobiele telefonie. Motorola is haar modebewustheid ook voor andere producten aan het inzetten. Zo zien we tegenwoordig fraai vormgegeven Motorola babyfoons en kleurrijke Motorola walkie talkies. Later volgenden samenwerkingen tussen LG en Prada en Apple ging in zee met Louis Vuitton. De duurste gepimpte telefoon is overigens een roze Apple iPhone 6 Pink Diamond uit 2014 voorzien van 24-karaats goud en een enorme roze diamant. Prijskaartje? Schrik niet, ruim 48 miljoen Amerikaanse dollars.
Opleuken mobiel
Een trend wat we vaker zien is ook het zelf opleuken van telefoons, hoesjes of accessoires. Je creëert een uniek exemplaar en wanneer je wat anders wil pas je het gewoon aan. Bij sommige banken kan je je pinpas personaliseren met een leuke of persoonlijke foto. Je handtas, sleutelbos, portemonnee en zelfs je walkie talkie of horloge kan je eigen maken met stickers, pailletjes of bedeltjes. Zo maak je van al je saaie items een persoonlijk eye-catcher waarmee je gezien mag worden. Ben je minder handig? Er staan tal van tutorials online op Youtube met tips en ideeën hoe je items kan personaliseren.